چند توصیه کاربردی برای تبلیغات
این روزها که صنعت تبلیغات همه چیز را با آگهی های متنوع و رنگارنگ خود به عموم مردم تبلیغ می کند، بایستی یک استراتژی قدرتمند در پشت این صنعت باشد تا بتواند تاثیرگذار باشد. تحقیقات نشان داده است تنها چند درصد از این تبلیغات توسط مردم پذیرفته می شود و به نتیجه واقعی خواهد رسید. در واقع تبلیغی موثر است که بتواند یک الگوی منحصر به فرد برای مشتری درنظر بگیرد. منتها امروزه شرکت ها به دنبال بهترین تبلیغات هستند، از این رو لازم است برای تبلیغات یک برنامه ریزی درست و حسابی داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. ما در این مطلب قصد داریم با توصیه های کاربردی شما را برای داشتن بهترین تبلیغات در کسب و کار راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.
چاپ کاتالوگ
صرفا به نمودار فروش توجه نکنید!
یکی از راههای تبلیغات موثر اینست که روی نمودار فروشتان تکیه نکنید! تبلیغات در طی یک دوره مشخصی کم کم نتیجه مثبت را نشان می دهد، منتها بایستی عواملی که مانع ایجاد می کند را در نظر بگیرید. یکی از نکته های مهمی که باید در نظر داشته باشید، اینست که تمرکز خود را بر روی فروش بهتر بگذارید تا نتیجه همانی شود که دلتان می خواهد.
نیاز مشتری را در اولویت قرار دهید!
تبلیغاتی حرف اول را می زند که پایدار و همیشگی باشد، مسلما شما هم دیده اید گاهی اوقات یک تبلیغ برای مدت کوتاهی مطرح می شود و با پایان گرفتن قرارداد به اتمام می رسد، درحالیکه برخی از تبلیغات سالهای سال ادامه دارد و نتیجه مثبتی هم گرفته است. در واقع یکی از مهمترین ویژگی های چنین تبلیغی درنظر گرفتن نیاز و خواسته مشتری است. هنگامیکه بتوانید نیاز جامعه مصرف کننده را کشف کنید و با یک ایده ابزاری برای تامین آن نیاز پدید آورید، می توانید بسیار مثمر ثمر عمل کنید و موفق شوید.
روش تبلیغاتی مقرون به صرفه ای مانند چاپ کاتالوگ را انتخاب کنید!
انتخاب روش تبلیغاتی بسیار مهم است و باید نوع آن را خودتان با توجه به محیط کسب و کار و نوع کسب و کارتان انتخاب نمایید. به عنوان مثال ابتدا بایستی بین روش های تبلیغاتی، یک روش منحصر به فرد و کاربردی انتخاب کنید، فرض کنید می خواهید تبلیغات چاپی را انتخاب کنید، بنابراین باید یکی از ابزارهای تبلیغاتی چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت و چاپ پوستر تبلیغاتی را انتخاب نمایید و برای چگونگی انجام شدنش برنامه ریزی کنید! داشتن ایده حرف اول را می زند و با کمی خلاقیت می تواند تبلیغ خیره کننده ای شود. یکی از توصیه های مهم ما اینست که تبلیغات مقرون به صرفه ای را انتخاب کنید و سعی کنید برنامه ریزی شده به جلو بروید. خصوصا اگر شرکت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید بهتر است از تبلیغات ارزان قیمت شروع کنید و ر فته رفته با ارزیابی روش های انتخابی به روش های دیگر رجوع کنید.
بازخورد مشتریان را درنظر بگیرید!
هدف تمامی تبلیغات گرفتن یک نتیجه مثبت است. بنابراین باید تبلیغات را ارزیابی کنید و نظر مشتریانتان را درنظر بگیرید. از این رو بهتر است نظر سنجی کنید و آن روش هایی که تاثیر بیشتری داشته است را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای دوره اول شما چاپ بروشور را به عنوان تبلیغات درنظر گرفته اید و در ان دوره بازخورد خوبی از جانب مشتری گرفته اید، از این رو بهتر است همین روش را با همین سبک ادامه دهید و بی گدار روش دیگری را انتخاب نکنید.
کپی برداری نکنید!
الگو برداری را با کپی برداری یکی ندانید! یکی از راههای موفقیت در کسب و کار و تبلیغات، داشتن ایده و خلاقیت است. اگر بتوانید یک ایده منحصر به فرد داشته باشید، می توانید مشتریان بسیاری را به خود جذب کنید. گاهی هم بهتر است روی تبلیغات رقبای خود فکر کنید و از آن یک الگوی جدید برداشت کنید، اینگونه می توانید به درستی عمل کرده و نتیجه را ارزیابی نمایید.
نتیجه گیری
تبلیغات معتقد است، بدون استراتژی راه جایی نخواهید برد و باید برای موفقیت در کسب و کار یک شیوه منحصر به فرد ارائه داد تا بتوانید درست عمل کنید و به نتیجه درستی هم برسید. شما می توانید تنها با چاپ کارت ویزیت و یک بازاریابی حرفه ای به تمامی آنچه در ذهن شما وجود دارد برسید و بلعکس اگر ایده و خلاقیتی نباشد با تبلیغات گرانقیت هم نمی توانید به نتیجه دلخواهتان برسید. از این رو در انتخاب استراتژی تبلیغاتی خود دقت داشته باشید.