آنچه باید از تبلیغات تراکتی بدانید!
این روزها اگر می خواهید مخاطبان بیشماری را با یک کار تبلیغاتی چاپی از رویداد مهم و خبری خاص مطلع کنید، از تبلیغاتی تراکتی استفاده کنید! شاید هم تاکنون چندین بار این کار را انجام داده اید و بازخوردش را دیده اید! مقرون به صرفه بودن این روش تبلیغاتی اولین و مهمترین عامل استفاده از آن برای جذب مشتریان زیاد می باشد، اما آیا طریقه استفاده از آن را می دانید! آیا توانسته اید با چاپ تراکت به یک نتیجه خوبی دست یابید؟ تراکت خود را در چه مناطقی پخش کرده اید و چگونه برای چاپ تراکت در چاپخانه اقدام کرده اید، این موارد قرار است در این مطلب برای شما همراهان عزیز ارائه شود. پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا دانستنی هایی که بایستی در رابطه با تراکت بدانید را برایتان ارائه دهیم.
چاپخانه
چرا از تراکت استفاده کنیم؟
همانطور که می دانید تراکت همانند فلایر، یک برگه است! برگه ای از جنس های مختلف که با طرحی که گرافیست برای آن در نظر می گیرد در چاپخانه چاپ می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد. اینکه چرا از این روش برای تبلیغات کسب و کار استفاده می کنیم، قدری به وضعیت دیگر روش های تبلیغاتی و همچنین بازخورد مشتریان بستگی دارد! اصولا روشی مناسب است که مشتریان را تحت تاثیر بگذارد، هدفمند بوده و قیمتی که برای آن تمام می شود هم کم باشد! وقتی تمام این آیتم ها در چاپ تراکت باشد، مسلما همین روش به عنوان یک گزینه ایده آل برای ما محسوب می شود!
در رابطه با تراکت بیشتر بدانید!
آنچه با عنوان تراکت در اطرافمان می بینیم، برگه ای است چاپ شده در اندازه های کوچک و غالبا A5 و یا A4 که یک رو و یا تک رو می باشد. طرحی روی آن است که برای معرفی و تبلیغ کسب و کارهای گوناگون درنظر گرفته می شود، کوچک و قابل حمل بوده و با پخش کردن در یک سری مسیرهای خاص به تبلیغات می پردازد. به بیان ساده تر وظیفه تراکت تبلیغاتی انتقال پیام شما در کوتاهترین و ساده ترین روش است.
تراکت در کجا پخش می شود؟
پخش تراکت به دو صورت انجام می شود، یا به صورت دست به دست و در محیط هایی که رفت و آمد در آنها زیاد است پخش می شود و یا در یکسری محیط هایی که عده ی بیشماری از مردم دور هم جمع شده اند، همچون نمایشگاه و یا کنفرانس های علمی و فرهنگی! در واقع افرادی که برای پخش تراکت از چاپخانه ها و یا کانون های تبلیغاتی در نظر گرفته می شوند براساس نظر مشتری، به پخش تراکت می پردازند، چرا که ممکن است شما به عنوان یک مشتری بخواهید تراکت های تبلیغاتی شما از طریق درب ورودی خانه ها به داخل انداخته شود، یا اینکه در محیط های پر رفت و آمد به دست مردم داده شود و یا از طریق پست به خانه ها برده شود. این موارد با انتخاب مشتری انجام می شود. گاهی اوقات هم یکسری کسب و کارها وجود دارند که بهتر است تراکت ها به داخل مغازه ها برده شود تا صاحبان این مشاغل راحتتر بتوانند به دنبال کارهایی که می خواهند بروند و تنها با یک تماس با شما ارتباط برقرار نمایند. بنابراین لازم است روی مخاطبان و مشتریان خود شناخت داشته باشید و بدانید تبلیغ شما مناسب چه کسانی می باشد تا با پخش تراکت در همان محیط بتوانید مشتریان خود را جذب کنید.