۳ نکته مهم در استفاده از تبلیغات چاپی
تبلیغات چاپی به فرآیندی گفته می شود که تبلیغات از طریق طراحی و چاپ بر روی کاغذهای با جنس های مختلف در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. از این رو تبلیغات چاپی در ۳ عنصر طراحی، چاپ و توزیع خلاصه می شود. این سه عنصر بسیار مهم هستند و بایستی آنها را در تبلیغات چاپی در اولویت قرار داد. امروزه تبلیغات چاپی پرمخاطب است و به دلیل ویژگی هایی که دارد نظر خیلی از مخاطبان را به خودش جلب کرده است. شما می توانید تمامی ابزارهای تبلیغاتی که انتخاب می کنید را در تیراژ بالا چاپ کنید و در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد توزیع کنید. ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با تبلیغات چاپی، نکات مهم در طراحی و چاپ و همچنین توزیع آنها مطالب مهمی را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات چاپی شامل چه ابزارهایی است؟
مسلما روزانه با تعدادی از این ابزارهای تبلیغاتی در مسیر رفت و آمد برخورد کرده اید. چاپ پوستر، چاپ کارت ویزیت، چاپ تراکت، چاپ ست اداری، چاپ فلایر، چاپ کاتالوگ و چاپ بروشور تنها نمونه هایی از ابزارهای تبلیغات چاپی هستند که این روزها بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرند. تبلیغات چاپی مزایای بی شماری دارد. تمامی این ابزارها ماندگاری بالایی داشته و به راحتی در دسترس مخاطب قرار می گیرند. همچنین تبلیغات چاپی مقرون به صرفه هستند و می توانید آنها را در تیراژهای بالا چاپ کنید و در دسترس تعداد کثیری از مشتریان قرار دهید.
طراحی در تبلیغات چاپی
طراحی مهمترین وجه در تبلیغات چاپی است که اگر به خوبی اجرا شود می تواند همه چیز را به نفع شما تمام کند. یک طرح خوب می تواند یک جلوه بصری فوق العاده ایجاد کند، می تواند نظر مخاطب را به خود جذب نماید و در تشویق و ترغیب مشتری برای خرید موثر باشد. در طراحی بایستی قوانین را بشکنید و آنچه که به زیبایی هر چه تمامتر کار کمک می کند را اجرا کنید. در طراحی تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که بایستی آنها را رعایت کنید، به عنوان مثال باید بدانید: چگونه از رنگ بندی استفاده کنید و قالب طراحی خود را چطور پیاده سازی کنید. فونت های مناسب برای طراحی های مختلف کدامند و سایز مناسب آنها چیست و المان های مهم در طراحی کدامها هستند! شما می توانید با رعایت نکات ریز به یک طراحی فوق العاده دست یابید و مشتریان خود را جذب کنید. همچنین در طراحی، شکل های هندسی، جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کنند که توصیه می شود از آنها نیز استفاده کنید.
چاپ در تبلیغات چاپی
دومین المان مهم در تبلیغات چاپی، چاپ و پیدا کردن یک چاپخانه مناسب است. چاپخانه هرقدر از اعتبار و تجهیزات بیشتری برخوردار باشد کیفیت بهتری را می تواند به شما هدیه دهد. جنس کاغذی که استفاده می شود بسیار مهم است و چاپخانه بایستی بتواند بهترین و مرغوبترین کاغذ را برای چاپ درنظر بگیرد.
توزیع در محل مناسب
یکی از موارد مهم در موفقیت تبلیغات، توزیع آنها در محیط مناسب است. زمانیکه بتوانید تبلیغات خود را در محیط مناسبی توزیع کنید می توانید مشتریان خود را جذب کنید و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنید. به عنوان مثال اگر شما طراحی و چاپ تراکت را در نظر گرفته اید بایستی محیطی را انتخاب کنید که افراد زیادی در آنجا رفت و آمد کنند و شلوغ و پرتردد باشد. اینگونه می توانید تمامی تراکت های خود را پخش کرده و نتیجه خوبی دریافت نمایید، برای نصب پوستر هم بایستی مکان های شلوغ و پر رفت و آمد را انتخاب کنید. از این رو محیط پخش تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است که بایستی به آن توجه کنید.