چگونه نمودار فروش خود را افزایش دهیم؟
شاید برایتان جالب باشد بخواهید راه و روش برندهای بزرگی که امروزه مشهور و قدرتمند شده اند را بدانید! استراتژی آنها در کسب و کار، تبلیغات است و به خوبی می دانند که تبلیغات می تواند آنها را به هدفشان برساند و فروش بالاتر و در نهایت موفقیت را به آنها هدیه دهد. یکی از المان های مهم در تبلیغات، روانشناسی تبلیغات است، روانشناسی تبلیغات معتقد است اگر بتوانید به مشتریان احساس خوبی را منتقل کنید و تصویری خاص از خود در ذهن آنها ایجاد کنید، می توانید موفق شوید. از این رو تکنیک هایی برای فروش بالاتر وجود دارد که با داشتن و اجرای آنها می توانید به هدف برسید. برای اینکه با این تکنیک ها آشنا شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
چاپ کاتالوگ
بازار هدف را شناسایی کنید!
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ می خواهید چه نوع مشتریانی را به سمت کسب و کارتان بکشانید و آیا یک برنامه تبلیغاتی منسجمی را طراحی کرده اید!؟ این سوالات می تواند تقریبا نیمی از راه را برایتان روشن کند. هنگامیکه بازار هدفتان را بشناسید و بتوانید برای مشتریان کسب و کارتان، یک تبلیغ موثر انتخاب نمایید می توانید آنها را جذب کنید و به فروش بالاتر برسید.
چقدر می خواهید هزینه کنید!؟
تبلیغات به هزینه نیاز دارد تا بتواند مثمر ثمر باشد، روی مشتریان تمرکز کند و بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد. تبلیغات هرقدر بزرگتر و جذابتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کارتان می کشاند و می تواند شما را به فروش بالاتر در کسب و کار بکشاند. تصور کنید قصد طراحی و چاپ کاتالوگ دارید و می خواهید مشتریانی که به فروشگاه شما می ایند بتوانند به راحتی از محصولات شما خریداری کنند. از این رو بایستی طراح حرفه ای را انتخاب کنید و چاپ کاتالوگ را در بهترین چاپخانه انجام دهید تا کیفیت بالایی داشته و مشتری پسند باشد. هزینه در تبلیغات عنصر مهمی است و باید به آن توجه داشته باشید. اگر می خواهید تبلیغات موثری داشته باشید، خصاصت را به کنار بگذارید و هزینه کنید تا نتایج مثبتی بگیرید.
رسانه های متنوعی را در تبلیغات انتخاب کنید!
یادتان باشد تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد قرار ندهید! برای تبلیغات هم تمام پول هایتان را برای یک روش تبلیغاتی نگذارید، بلکه می توانید بر اساس بودجه ای که دارید رسانه های متنوعی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر چاپ بروشور را انتخاب کرده اید، می توانید از یک تبلیغ تلویزیونی هم استفاده کنید. رسانه های متنوعی در تبلیغات وجود دارد که می تواند برایتان مثمر ثمر باشد.
جذابیت برای همه غیر ممکن است!
یکی از اشتباهاتی که اکثر کارفرماها در تبلیغات مرتکب می شوند اینست که می خواهند برای همه جذاب باشند! دسترسی به تمام بازارها امکانپذیر نیست، این کار میتواند برای کسبوکارهای کوچکی که نمیتوانند همزمان در چند بازار فعالیت کنند، به فاجعه منتهی شود. پس بهتر است که بازار هدف خود را بشناسید و بهترینهای خود را به مخاطبانتان ارائه دهید. از این رو سعی کنید صرفا بر روی بازار هدف خودتان متمرکز باشید تا موفقتر عمل کنید.
تبلیغات خود را نظارت کنید!
هریک از روش های تبلیغاتی که انتخاب می کنید بر روی آن نظارت داشته باشید! اگر تبلیغات چاپی را انتخاب کرده اید و می خواهید از ابزارهایی همچون: چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ پوستر و یا چاپ تراکت استفاده کنید، روی آنها مداومت داشته باشید. اینکار مزیت های فراوانی دارد. می توانید با اجرای چند تبلیغ، بهترین و موثرترین آنها را انتخاب کنید و روی آنها تمرکز نمایید. ولی بسیاری از صاحبان کسبوکار، به خود زحمت انجام آن را نمیدهند. دانستن اینکه مؤثرترین عناصرِ آگهیهای تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانهها، سودآورترین فرصتهای تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم میکنند، بسیار سودمند است. از این رو توصیه می شود به ابزارهای تبلیغاتی که انتخاب میکنید توجه کنید و آنها را ارزیابی نمایید.
نتیجه گیری
تبلیغات موثر باعث می شود بتوانید به راحتی مشتریان خودتان را جذب کنید و هنگامیکه مشتری جذب شد می توانید روی نمودار فروشتان حساب ویژه ای باز کنید. انتخاب شیوه تبلیغاتی درست به این منظور است که شما بهترین راه را برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مشتری انتخاب کنید تا علاوه بر ترغیب آنها بتوانید به هدف خودتان هم برسید.