چاپ نایلون
چاپ نایلون از متداول ترین روش های استفاده از صنعت چاپ در راستای تبلیغات و بازاریابی هست. وقتی سخن از چاپ نایلون میشود؛ ناخودآگاه همه ذهنشان به سمت نایلون های طرح دار می رود که امروزه بهصورت گسترده در هر مغازه و فروشگاهی استفاده می شود. پلی اتیلن ترکیب طلایی بهکاررفته در نایلون که امروزه بر سر عدم تجزیه پذیری آن در طبیعت و نقش آن در آلودگی محیطزیست، جنجا ل های بسیاری راه افتاده است و پژوهشگران را وادار کرده به دنبال تولید نایلون تجزیهپذیر باشند. بههرحال باوجود تمام این درگیری ها، ما نمی-توانیم از چاپ نایلون و نقش آن در تبلیغ محصول و کالایمان چشم پوشی کنیم.
دنیای تبلیغات امروزه در جهان از صنعت چاپ نایلون بهصورت گسترده ای بهره می برد.
سفارش چاپ نایلون
حرفه شما در چه زمینه ای است؛ این اولین و کلیترین سؤالی است که باید هر شخص از خودش بپرسد. وقتی حوزه شما مشخص شد، بسته به آن حوزه که می تواند؛ مواد غذایی، پوشاک، ابزارآلات، لوازمخانگی، فناوری اطلاعات و هر زمینه دیگری باشد. باید بنشید و ببینید کدام دسته از محصولات نایلونی بهطور مستقیم در کار شما بسیار کاربرد دارد. این سؤال گزینه هایی را که می توانید برای روش بازاریابی چاپ نایلون استفاده کنید و طرح خود را بر روی آن حک کنید و به خانه و محل کار و محل رفتوآمد مشتریها بفرستید، برای شما معرفی می کند. سؤال بعدی که منوی متنوع تری از گزینه های پیشنهادی را در اختیار شما قرار می دهد؛ پرسش درباره محصولات نایلونی هست که بهطور غیرمستقیم در حوزه فعالیت شما کاربرد دارند، مانند محصولات نایلونی که اگر به خریدار تحویل داده شود، سبب میشود او کارش را بهتر انجام دهد. کمی خلاق باشید و از قدرت محصولات نایلونی در جلبتوجه مشتری غافل نباشید؛ شما تنها با یک روش تبلیغ، در دنیایی که باید برای جذب مشتری بیشتر یکسره بجنگید، موفق نخواهید شد. شاید الآن با خود بگویید نایلون گران شده است. هزینه چاپ بالاست. بودجه بازاریابی ما کم است. خیلی هنر کنیم هزینه کارکنان خود را بپردازیم. اما در گوشه ذهنتان به این فکر کنید؛ در شرایط کنونی چاره ای جز کاهش حاشیه سود و بهجای آن افزایش تعداد مشتریان را ندارید؛ بنابراین نمی توانید از تبلیغات چشم پوشی کنید. در رکود هم قطعاً فرصت برای تیزبینان و کارکشته-های کسبوکار وجود دارد. در چنین بازاری تیزبینان کسانی هستند که می توانند از چیزی برای تبلیغات محصول و یا خدمات خود استفاده کنند که نیازی از مردم را برآورده کرده و مدت طولانی قابلاستفاده باشد. گذشته از آن خواننده گرامی؛ شما هرچه قدر هم بخواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید، نمی توانید محصولات را بدون پوشش به دست مشتری بدهید؛ بنابراین تنها راه استفاده از حداقل بودجه با حداکثر بهره وری است. از صنعت چاپ نایلون بهره ببرید و محصولات نایلونی را در ابعاد و در کاربری های مختلف برای مطرح کردن نام خود استفاده کنید. بدون استفاده از روش های پرخرج تبلیغاتی مانند بیلبوردهای خیابانی و پلاتهای آن چنانی، خود را در زندگی مردم جا کنید.
در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، مشتریان شما و نیازهایشان در رونق کسبوکار شما حرف اول را می زنند؛ همان جمله معروف حق با مشتری است. چاپ نایلون می تواند حداقل یکی از نیازهای آنان را برآورده سازد.
پاسخ سؤالهای بالا همچون نقشه راه در اختیار شما خواهند بود که چاپ نایلون به چه صورتی باشد و بر روی چه نوع محصولات نایلونی قرار گیرد که با حداقل هزینه، بیشترین تأثیر را بر روی مشتری بگذارد. از نقشه راهی که تهیهکردهاید مدد بجویید. باید پیام شما بهصورت واضح و تأثیرگذار با چاپ نایلون به مشتری و هر بیننده ای منتقل شود.
نقشه به شما خواهد گفت؛ کدامیک از محصولات نایلونی، بیشتر موردنیاز مشتری خواهد بود و با چه کیفیتی و کدام نوع چاپ، در چه ابعادی و چه طرحی؟ البته این سؤالات بهگونهای نیستند که بهتنهایی بتوانید به آنها پاسخ دهید، نیاز به مشاور دارید. مشاورانی همچون اعضای گروهتان که ایده ها و نظرات خود را بگویند، اطلاعاتی درباره مشتریان بدهند و بتوانند شمارا کمک کنند، تعداد مشتریانی که میخواهید از آن محصولات استفاده کنند را مشخص نمایید، چون تمام این موارد در برآورد هزینه برای این کار تبلیغاتی نیاز است. مشاور بعدی طراح چاپ نایلون خواهد بود که می توانید با پیدا کردن موسسه چاپ نایلون خوب، طراحی را هم به آنان بسپارید. انتخاب موسسه چاپ نایلون بسیار مهم است؛ چون روش های مختلفی برای چاپ نایلون وجود دارد و موسسه چاپ نایلون باید امکانات لازم را داشته باشد. معمولاً مؤسسات چاپ نایلون از روش افست استفاده می-کنند و خودشان طرح های آمادهای دارند که بتوانند با تغییراتی آنان را مناسب کار شما ارائه دهند و یا همان را برای شما بزنند که قیمت چاپ پایین بیاید؛ اما این نکته را قبل از تصمیم گیری فراموش نکنید؛ هیچچیز مانند تنوع و خلاقیت خیرهکننده نیست.
اگر قرار است در نمایشگاه بینالمللی محصولات چاپ نایلون را استفاده کنید و یا در فروشگاه های لوکس که کالاهای برند ارائه میدهد، محصولات بی کیفیت ظاهر کسبوکار شمارا خراب می کند، مثلاینکه بهترین غذا را در ظرف نامناسب سرو کنید؛ بنابراین روش چاپ هلیوگراور را بررسی کنید که برای چاپ های بسیار باکیفیت و تعداد تیراژ خیلی بالا، گزینه بسیار مناسبی است. اگر مشاوران شما نظر خلاقانهای داده اند و متریال محصول چاپ نایلون سطوح مختلفی خواهد داشت مانند سطح گود و گرد، روش چاپ تامپو می تواند نظرات شمارا تأمین کند. حتماً سعی کنید سراغ موسسه چاپی بروید که ازلحاظ امکانات انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. روشهای چاپ متداول دیگری نیز وجود دارد که معمولاً همه موسسه های چاپ نایلون استفاده میکنند؛ مانند روش چاپ سیلک اسکرین که حتی بهصورت دستی هم انجام می شود.
اگر قرار است محصول نایلونی که برای چاپ نایلون انتخاب می کنید برای حمل کالا استفاده شود، حتماً دسته بگذارید و متناسب با ابعاد و وزن کالایی که درون آن قرار می دهید، دسته محکم باشد. دسته رکابی از انواع دسته های پرکاربرد است که اگر استفاده کنید؛ سبب می شود نایلون شما پاره نشود و در موقعیت های مختلف به درد مشتری خورده، درنتیجه تعداد نفرات بیشتری تبلیغ شمارا می بینند.
چاپ نایلون بر روی محصولات نایلونی متفاوتی می تواند انجام شود؛ همانطور که گفتیم بسته به کاربرد آن در کسبوکارتان و یا نیاز مشتریان شما دارد.
پوشَشی که برای قرار دادن مدارک و رسید و فاکتور استفاده می شود، اگر طرح زیبایی روی آن چاپ شود، همیشه قابلاستفاده است. سفره یکبارمصرفی که همراه غذا در رستوران می تواند به مشتری تحویل داده شود. دستکش یکبارمصرفی که به همراه محصولات به شیرینی فروشی ها می توان داد. سلفون های که در قطعات مختلف همراه کالاها به مشتریان کودک و نوجوان برای جلد کردن کتاب می شود تقدیم کرد. موارد بسیار است، فقط باید اندیشید.