طراحی بروشور شگفت انگیز و نکات دانستنی!
طراحی بروشور اگر خلاقانه باشد می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی ذهن مشتری بگذارد و او را به محصولات و خدمات شما مشتاق نماید. بروشور یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون با استقبال بی نظیری روبرو گردیده است. خصوصا اگر در طراحی آن از تمام خلاقیت و هوشمندی استفاده شود می تواند فوق العاده تاثیرگذار باشد. ممکن است بروشورهای زیادی را در دور و اطرافمان ببینیم که هیچ یک از آنها برایمان دلچسب نباشد و بلعکس یک بروشور خاص و متفاوت می تواند در کمترین زمان نظرمان را به خود جلب کند. طراحی و چاپ فوری بروشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر بتوانید نکات ان را رعایت کنید می توانید بهترین و زیباترین بروشور تبلیغاتی را طراحی کنید. از این رو ما در این مطلب شما را با چند نکته مهم و مفید در رابطه با طراحی بروشور آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.
رنگ در طراحی بروشور
بروشور تبلیغاتی شما باید به گونه ای باشد که از رنگ های شادی طراحی شده باشد. غالبا بروشورها از رنگ های شاد و زنده هستند و در مخاطب انرژی ایجاد می کند. بروشوری موفق است که خیره کننده باشد و رنگ مهمترین المان در طراحی و چاپ فوری بروشور است. برای انتخاب رنگ هم می توانید به موضوع طراحی توجه کنید و بر اساس آن رنگ های مناسب را انتخاب نمایید. هرقدر رنگ هایی که انتخاب می کنید گرم و زنده باشند تاثیر بسیار خوبی را خواهد داشت.
به دنبال متن های خاص باشید!
بروشور تبلیغاتی شما باید جلب توجه کند و در کمتر از چند ثانیه نظر بیننده را جلب کند. از این رو بایستی اطلاعاتی که در بروشور درج می کنید از هر لحاظ مفید و کاربردی باشد. اگر متن شما خیلی کوتاه است، دنبال تصاویر و گرافیک برجسته و ساده باشید اما اگر متن شما زیاد است، تمرکز خود را روی متن بگذارید و آن را از لحاظ اهمیت، اولویت بندی کنید.
تصاویر خلاقانه به کار ببرید!
استفاده خلاقانه و درست از تصاویر می تواند معجزه کند. گاهی اوقات بهتر است تصاویری که انتخاب می کنید به طور مستقیم مطلب را به مخاطب انتقال دهد و گاهی خلاقیت در آن می تواند به این آیتم جلوه ی بی نظیری ببخشد. تصاویر به محصول شما اعتبار می بخشند. آن ها می توانند محصولات شما را واقعی کنند و باعث می شوند مخاطب تا حدی کیفیت را ببیند. یکی از نکات مهم در استفاده از تصاویر، کیفیت آن است. در بروشور عکس های خاص درج کنید تا بیننده را تشویق به خرید محصول کند. همچنین بیش از حد هم فضا را با عکس پر نکنید. بهتر است قبل از درج تصاویر گرافیکی بهترین آنها را پیدا کنید.
متن کوتاه و مختصر درج کنید!
گزاف گویی بیهوده می باشد! یادتان باشد بروشور برای مصرف کننده است و بایستی اطلاعات دقیق و کافی در رابطه با چگونگی مصرف محصول را به مصرف کننده انتقال دهد، از این رو اطلاعات کوتاه و مختصر را درج کنید. یک کلمه تنها یا یک تصویر ساده،گاهی اوقات خیلی بیشتر از کلمات زیاد و تصاویر پیچیده می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. به هیچ وجه از تصاویر اضافه یا کلمات فقط برای زیاد کردن حجم کار استفاده نکنید.
انرژی انتقال دهید!
بروشور را طوری طراحی کنید که انرژی را به مخاطب انتقال دهد. زمانیکه شما از فونت ها و تصاویر هیجان انگیز و خاص استفاده می کنید، یک تاثیر جدید و واکنش فوق العاده در بیننده به جا می گذارید. با این تکنیک باعث می شوید پیام شما با احساسات و انرژی مخاطب درگیر شود. گاهی اوقات استفاده از کلمات کم، تاثیرگذاری را فوق العاده می کند. یادتان باشد همه چیز می تواند از زاویه های مختلف هم مفهوم داشته باشند، از این رو سعی کنید بروشور را از زوایه های دیگر هم طراحی کنید تا حس جدیدی به مخاطب منتقل کند.
تمام اجزای گرافیکی را هماهنگ کنید!
قبل از هر چیزی باید بدانید که مخاطبان شما قرار است به چه ترتیبی متن بروشور شما را بخوانند. سپس برای دستیابی به این هدف، از رنگ ها، خطوط، ابعاد و میزان متن استفاده کنید و برایش یک مسیر مشخص قرار دهید. هماهنگی اجزای گرافیکی تبحر و مهارت خاصی می خواهد که انسجام طراحی شما را نشان می دهد. از این رو باید این آیتم را در اولویت قرار دهید.